Commercieel Luisteren

Het eendaagse vervolg op Empathisch Luisteren

Het thema en de inhoud van deze dag sluiten naadloos aan op de training Empathisch Luisteren. Tegelijkertijd kan deze dag ook separaat gevolgd worden. Hoewel de titel anders doet vermoeden, richt deze training zich niet alleen op adviseurs en salesmannen/-vrouwen. Hoe vaak heb je bijvoorbeeld niet te maken met de interne klant?

Direct na het lezen van het boek ‘Commercieel Luisteren – over oenen, kampioenen en strandballen’, voel je je geïnspireerd om gesprekken aan te gaan die je normaal gesproken lastig vindt. Een last valt van je schouders want je hoeft het niet meer spannender te maken dat het is: weg met de resultaatverplichting en daarmee ook weg met de lading die op gesprekken ligt. Gewoon in contact met elkaar treden van mens tot mens. Klanten overtuig je door te luisteren!

Hoe ontdek je de werkelijke behoeften, belangen en verwachtingen?

Wees je bewust met welke intentie je het gesprek in gaat en de gevolgen hiervan op het resultaat. Doe je heel erg je best om de ander te overtuigen? Dan ben je hard aan het werk in plaats van ontspannen te luisteren wat de ander werkelijk nodig heeft.

Tijdens deze dag neem je je eigen praktijkcases mee en oefen je je verder in het verfijnen van je luisterhouding. Onder leiding van de zeer bevlogen en ervaren trainer Marc van Katwijk komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De intentie waarmee je het gesprek in gaat
  • Ben je aan het voorkomen of aan het creëren?
  • Hoe overtuig je door niet te overtuigen
  • Hoe houd je de regie door te luisteren
  • Onder de eierdop van Calimero uit!

Resultaat

  • Bewustwording van en meer inzicht in jouw gespreksvaardigheden
  • Met meer vertrouwen lastige gesprekken kunnen voeren
  • Concrete tips en feedback op je luistervaardigheden
  • Beter draagvlak weten te creëren voor jouw voorstel of advies
  • Een goede basis om langdurige commerciële relaties met je klanten aan te gaan

Voorafgaand aan de training ontvang je het boek met een voorbereidingsopdracht.

De training is interactief. Er wordt gewerkt met eigen praktijkcases en na de dag ga je naar huis met praktische inzichten en vaardigheden die je direct de volgende dag toe kunt passen.

Doelgroep: cursisten die de training Empathisch Luisteren hebben gevolgd en/of professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren.

Op basis van inschrijving en voldoende aanmelding wordt de datum vastgesteld en ontvangt u hiervan bericht.

  • Locatie: regio Utrecht
  • Investering: € 595,00 exclusief BTW

We kunnen deze training ook als incompany training verzorgen. Voor meer informatie kunt u bellen naar 0346-715050 of een mail sturen naar: training@inspirationatwork.nl

Schrijf direct in voor deze training